همشهری آنلاین: دبیر اجرایی دومین جشنواره مد و لباس فجر از اظهار تمایل تعدادی از استان ها برای میزبانی این رویداد هنری خبر داد و گفت: این موضوع نیازمند فراهم کردن ظرفیت های فروش و مقدمات فراوانی است اما به طور قطع این جشنواره همزمان در 5 استان کشور عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حمید قبادی افزود: وجود نگاه کاربردی در طرح های منتخب،آثار تولیدی و عرضه شده در جشنواره مد و لباس فجر امسال از مهمترین تفاوت های نمایشگاه امسال در مقایسه با جشنواره سال گذشته است.

وی گفت:در جشنواره امسال امکان برگزاری بخش نمایش آثار مسابقه ای و بخش فروش به صورت همزمان فراهم شده است؛ ضمن اینکه علاوه بر نمونه های پوشاک جدید،آثار منتخب جشنواره گذشته و نمایشگاه مد و مانتوی آبان ماه نیز در این دوره عرضه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: رسیدن تولیدات جامعه طراحان به دست مصرف کننده یکی از مهمترین دغدغه برگزاری کنندگان این جشنواره است.

از این رو از میان طرح های ارسالی تلاش شده،آثاری که قابلیت تولید و استفاده در اجتماع را دارند،انتخاب و عرضه شود.

دبیراجرایی دومین جشنواره مد و لباس فجر عنوان کرد:تا امروز از میان طرح های ارسالی به دبیرخانه هیات داوران 115 اثر را انتخاب کرده اند که به سرعت برای تولید به تولید کنندگان پوشاک معرفی شده است.

قبادی،ظرفیت نمایش و فروش آثار این جشنواره را بیش از این تعداد دانست و گفت:‌در روزهای آینده آثار منتخب بیشتری برای عرضه انتخاب خواهند شد.

وی درباره قیمت آثار عرضه شده در جشنواره مد ولباس فجر توضیح داد: دو کمسیون ماده 4 و فنی در بنیاد ملی مد و لباس یکی از وظایفشان بررسی قیمت آثار عرضه شده در این بخش است.

در واقع این دو کمیسیون کار قیمت گذاری آثار را انجام نمی‌دهند و تنها پیشنهاد های تولیدکنندگان را به لحاظ واقعی بودن و هماهنگی با شرایط روز جامعه بررسی می‌کنند.

قبادی گفت:جشنواره امسال در 8 بخش اصلی شامل مسابقه،طرح اولی ها و آراء مردمی، بخش علمی، دانشگاهی و کارگاه های آموزشی، بین الملل، برندها و فروش، اقوام و استان ها، سازمان ها و نهادها، صنعت و بخش فعالیت هایی فرهنگی و هنری است برگزار می‌شود که بخش اصلی طراحی علاوه بر پوشاک بانوان به لباس آقایان، کودکان و لباس مدارس نیز اختصاص دارد که نشان دهنده جامعیت جشنواره این دوره است.

دبیراجرایی دومین جشنواره مد و لباس فجر اضافه کرد:فعالیت های فرهنگی نمایشگاه امسال شامل نمایش نرم افزارهای عرصه پوشاک،معرفی صنایع مرتبط چون طراحی،چاپ و رنگرزی و نمایشگاهی از ماشین آلات دوخت و دوز خواهد بود.

ضمن اینکه بخش علمی نمایشگاه نیز با 16 عنوان یکی از غنی ترین بخش های جشنواره است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم نمایشگاه امسال با استقبال گسترده ای از سوی اقشار مختلف مردم روبرو شود،خاطرنشان کرد:برنامه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی متنوعی برای این امر در نظر گرفته شده تا از تمام ظرفیت های موجود رسانه های عمومی برای آگاهی مردم از آثار عرضه شده در این بخش استفاده شود.

البته ما ضعف هایی در اطلاع رسانی در مرحله ثبت نام داشتیم که این بار جبران خواهیم کرد.

دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از 10 تا 20 اسفند 91 برگزار می‌شود.

 

کد خبر 198527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز